[O1] Dziwny chwilowy problem przy przyśpieszaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Taxi Kraków
    Drive
    • 2013
    • 60

    [O1] Dziwny chwilowy problem przy przyśpieszaniu

    Zamieszczone przez maksiu
    pomacał
    jak każda baba, raz pomacać mocniej, raz słabiej :diabelski_usmiech
    1234
  • lukas_jg
    Rider
    • 2012
    • 600
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

    #2
    [O1] Dziwny chwilowy problem przy przyśpieszaniu

    Witam,

    dzisiaj zrobiłem około 500km i czasem noga mocniej depnęła. Po pokonaniu około 400km (podjazdy i zjazdy w górach), czasem było słychać stukanie (wydawało się, że z prawego przedniego koła). Stukanie było najlepiej słyszalne przy 1800rpm i 60km/h. Wystarczyło lekko dodać gazu i zaczynało być słychać ten dźwięk.

    Myślałem, że koła mam niedokręcone (wczoraj zmieniałem felgi). Podjechałem na stację z wymianą opon w pobliżu i za 5zł sprawdzili mi to kluczem dynamometrycznym. Facet po próbie dokręcenia śrub powiedział, że one były dobrze dokręcone.

    Ruszyłem dalej w trasę i znowu za jakiś czas było słychać to stukanie. Nawet przy 80km/h dużo słabiej ale było to słychać.

    Dźwięk podobny do przegubu albo niedokręconego koła (miałem tak w innym aucie kiedyś - chciałem wymieniać przeguby a okazało się, że jedna śruba była odkręcona).

    Później dźwięk ten ustał.

    Nie było bicia na kierownicy, auto jechało prosto, nie trzęsło budą, prędkości 100-150km/h też były ok.

    Podjechałem do kolegi co mi felgi i opony montował. Mówił, że mógł jakiś kamyk się gdzieś wcisnąć czy coś...

    Gdzie szukać przyczyny?
    Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #3
      Zwirek albo kamien wpadł w jarzmo klocków i sobie stukal.... pozniej wypadł... i po krzyku....
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • lukas_jg
        Rider
        • 2012
        • 600
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        przemik, może jestem przewrażliwiony. Naczytałem się o problemach ze szklankami, itp. Nie chce żeby mi coś padło 500km od domu...
        Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

        Komentarz

        • alxxx
          RS
          • 2010
          • 1823
          • Octavia I (1U2)
          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

          #5
          Zamieszczone przez lukas_jg
          Naczytałem się o problemach ze szklankami, itp. Nie chce żeby mi coś padło 500km od domu...
          Jak ma paść to padnie - zazwyczaj w najmniej oczekiwanej chwili.
          VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
          Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

          Komentarz

          • lukas_jg
            Rider
            • 2012
            • 600
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            Dzisiaj ponownie było słychać ten dźwięk... Nie wiem czy to jakaś zależność ale stuka przy lekkich podjazdach. Może coś z poduszką silnika?
            Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

            Komentarz

            • trv
              Classic
              • 2010
              • 35

              #7
              Miałem podobnie. Pojechałem z rodzinką w góry i zaczęło się 100 km od domu a kiedy byłem już 500 km od domu to zastanawiałem się czy dam radę wrócić tym samochodem. W drodze powrotnej samo przeszło i już nie wróciło.
              Skoda Octavia 1 AGU 1999 r. L&K

              Komentarz

              • looker
                RS
                • 2008
                • 1886
                • Octavia II (1Z3)
                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                #8
                No to i ja dorzucę swoje 2 grosze...
                Pacjent: Octavia I, ASV, jednomas, nowe sprzęgło Sachs z przebiegiem ok. 30kkm

                Objaw jest taki, że podczas jazdy na "odjętym gazie" jest OK. W momencie gdy trochę gwałtowniej dodam gazu (najlepiej na 4 czy 5 biegu) słychać podwójne łomotanie dochodzące jakby spod spodu przodu auta, lekko z prawej strony. Dziś nagrałem to telefonem. Na obraz nie zwracajcie uwagi ;-) Na nagraniu dźwięk do złudzenia przypomina stukot pociągu na łączeniach szyn ;-) W rzeczywistości jest trochę inny, mniej przyjemny... Czasem delikatniejsze stuknięcie tego samego typu da się usłyszeć przy zmianie biegów z 1/2 czy 2/3...
                Przy odejmowaniu gazu czy hamowaniu - zero objawów.

                Pierwsze podejrzenia padły na zawieszenie silnika. Wymienione wszystkie poduchy i dalej to samo...
                Zawieszenie obejrzane dokładnie - zero luzów. Przeguby też OK. Biegi wchodzą OK. Żadnych innych niepokojących dźwięków. Auto jedzie świetnie, przyspiesza też. Jeśli przyspieszanie jest bez początkowego "puknięcia"w pedał gazu, to nie powoduje tego dźwięku.

                A tutaj "odgłosy": https://www.youtube.com/watch?v=1bLK...ature=youtu.be
                OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                Komentarz

                • lukas_jg
                  Rider
                  • 2012
                  • 600
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  Zaczęło mi stukać ciągle. Stuka nawet przy najmniejszej prędkości i tylko na WRZUCONYM BIEGU. Jazda bez biegu cicho. Dodawanie gazu na biegu jałowym też cicho.



                  Zastanawiam się też czy może to być poduszka silnika albo przegub wewnętrzny.

                  tutaj filmik:

                  [ Dodano: Sob 16 Sie, 14 20:41 ]
                  [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wwY1UzKN5gg[/youtube]

                  Stuka przy przyśpieszaniu i hamowaniu silnikiem (lub odpuszczaniu gazu) Na luzie też czasem coś stuknie.

                  Dźwięki przyśpieszania i hamowania odrobinę się różnią - słychać to na filmie.

                  Jak się jedzie w miarę jednostajnie i nie przyśpiesza to stukania nie słychać albo słychać bardzo słabo.
                  Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                  Komentarz

                  • looker
                    RS
                    • 2008
                    • 1886
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                    #10
                    Podpada mi też poducha któraś pod silnikiem...

                    A u mnie, tak przy okazji, wyjaśniło się chyba...
                    Kupiłem łącznie 3 poduchy w 2 różnych źródłach. Okazało się, że.... uwaga... WSZYSTKIE 3 są wadliwe ! :shock:
                    Jestem właśnie po wymianie prawej (wcześniej wymienionej na nową) i jest dużo lepiej ale mechanik powiedział, że pozostałe, mimo, że nowe, też hałasują...

                    Niezły cyrk...
                    OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                    SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                    Komentarz

                    • lukas_jg
                      Rider
                      • 2012
                      • 600
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      Okazało się, że wina leżała po stronie przegubu wewnętrznego od strony pasażera. Przegub sam w sobie był ok ale wyrobiło się gniazdo wieloklinu (czyli łączenie przegubu z półosią). Po wymianie na nowy przegub nic nie stuka nic nie puka
                      Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                      Komentarz

                      • alxxx
                        RS
                        • 2010
                        • 1823
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez lukas_jg
                        Okazało się, że wina leżała po stronie przegubu wewnętrznego od strony pasażera. Przegub sam w sobie był ok ale wyrobiło się gniazdo wieloklinu (czyli łączenie przegubu z półosią). Po wymianie na nowy przegub nic nie stuka nic nie puka
                        Co nie zmienia faktu, że występowanie pukania było dziwne W poprzedniej O1 też miałem taki problem.. ale nie występował cały czas więc temat odpuściłem..
                        VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                        Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                        Komentarz

                        • lukas_jg
                          Rider
                          • 2012
                          • 600
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          alxxx, właśnie przez ten luz na wieloklinie tak stukało. Pod koniec wyrobiło się jeszcze bardziej i stukało ciągle. To przez to, że przegub mógł przekręcić i przy zmianie obciążenia stukał.
                          Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                          Komentarz

                          Pracuję...